Pierwsza pomoc jak gra wideo
17 lipca 2009, 20:06Grupa studentów z University of Alabama otrzymała grant w wysokości 50 tys. dolarów na opracowanie programu pozwalającego na wykorzystanie bezprzewodowego kontrolera od konsoli Wii w celu... nauki resuscytacji krążeniowo-oddechowej (RKO).
Soczewkowa menażeria
17 lipca 2009, 08:52Stracić wzrok z powodu zaćmy mogą nie tylko ludzie. Z podobnym problemem borykają się też konie, psy, żyrafy, króliki, sowy czy lwy. Teraz można temu zaradzić dzięki szkłom kontaktowym, produkowanym przez pewną firmę ze wschodnich Niemiec.
Młodsza kobieta wydłuża życie
7 lipca 2009, 10:20Mężczyźni, którzy codziennie uprawiają seks, zwłaszcza z młodszymi kobietami, żyją dłużej. Gra jest prowadzona o wysoką stawkę, ponieważ okazało się, że partnerka młodsza o 15-17 lat zmniejsza ryzyko wczesnego zgonu aż o 20%. Niewykluczone więc, że naukowcom z Instytutu Badań Demograficznych Maxa Plancka udało się znaleźć wyjaśnienie jednego z aspektów kryzysu wieku średniego.
Wszystko do rejestracji
17 czerwca 2009, 10:07Jak donosi "Rzeczpospolita" Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przygotowało nowelizację prawa prasowego, która może spowodować konieczność rejestracji każdej witryny internetowej.
Kryzys w Sieci
5 czerwca 2009, 17:18Kryzys dotyka również Internetu. Jak podaje Interactive Advertising Bureau, po raz pierwszy od siedmiu lat internetowa branża reklamowa zanotowała spadek przychodów rok do roku. W pierwszym kwartale 2009 przychody zmniejszyły się o 5 procent, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosły 5,5 miliarda dolarów.
"Projekt Natal" - nowy pomysł na rozrywkę
2 czerwca 2009, 09:48Microsoft zapowiedział debiut technologii, która pozwoli na granie w gry wideo bez pośrednictwa jakichkolwiek kontrolerów. Usługa znana pod kodową nazwą "Projekt Natal" zakłada wykorzystanie własnego ciała w roli kontrolera.
Pozew o Duke Nukem Forever
18 maja 2009, 09:44Firma Take-Two Interactive pozwała do sądu firmę 3D Realms, która niedawno ogłosiła bankructwo. Powodem sporu jest gra Duke Nukem Forever, którą Apogee Software miało wyprodukować dla Take-Two Interactive.
Koniec najdłużej oczekiwanej gry
7 maja 2009, 10:27Duke Nukem Forever to chyba najdłużej zapowiadana gra w historii. Pierwsze informacje o rewolucyjnej FPS, która miała być następcą legendarnych Duke Nukem i Duke Nukem 3D pojawiły się w 1997 roku.
Mały dymek i po złości
27 kwietnia 2009, 14:41Osoby z przyklejonymi plastrami nikotynowymi w mniejszym stopniu reagują na prowokację niż ochotnicy z plastrami placebo. Wg naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Irvine, może to oznaczać, że ludzie zestresowani lub gniewni z natury łatwiej uzależniają się od wyrobów tytoniowych (Behavioral and Brain Functions).
Zapraszamy do księgarni
15 kwietnia 2009, 22:36We współpracy z firmą Digital All z Krakowa uruchomiliśmy księgarnię wydawnictw elektronicznych. Korzystając z księgarni, wspomagacie też KopalnięWiedzy.